Μέλι & Μεσογειακή Διατροφή | Καφές Ριζόπουλος

Βάλε λίγο μέλι στην διατροφή σου

μέλι & διατροφή

Σίγουρα έχεις ακούσει αρκετά για τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής στην υγεία, αλλά στους γρήγορους ρυθμούς της σύγχρονης καθημερινότητας δεν είναι ό,τι πιο εύκολο να διατηρείς μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή, φροντίζοντας να λαμβάνεις καθημερινά όλες τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες από φρέσκα τρόφιμα. Θα σου δώσω λοιπόν μερικές απλές ιδέες για να εντάξεις στη διατροφή σου μερικά βασικά συστατικά, όπως μέλι, από την “πυραμίδα” της μεσογειακής διατροφής, που θα σου δώσουν την ευεξία και την ενέργεια που χρειάζεσαι μέσα στη μέρα.

Φιλοσοφία και αξίες της Μεσογειακής Διατροφής

Η μεσογειακή διατροφή βασίζεται κυρίως στις διατροφικές συνήθειες που επικράτησαν στην Κρήτη, αλλά και την Νότια Ιταλία. Την περίοδο του 1960, το ίδρυμα Rockfeller, παρατηρώντας τη μακροζωία τόσο του πληθυσμού της Μεσογείου, κατέληξε ότι αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διατροφή. Η μεσογειακή (και ιδίως η κρητική) διατροφή καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του ανθρώπινου οργανισμού σε θρεπτικά συστατικά, προσδίδοντας υγεία και ευεξία. Μερικά από τα βασικά συστατικά της, είναι τα φρέσκα λαχανικά και φρούτα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το ελαιόλαδο, το κόκκινο κρασί και το μέλι.

Βάλε το μέλι στη διατροφή σου

Το μέλι είναι ένα από τα παλαιότερα γλυκαντικά που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος. Η διατροφική του αξία έχει εκτιμηθεί από τα αρχαία χρόνια, καθώς αποτελούσε βασικό συστατικό της διατροφής των αρχαίων Ελλήνων και Αιγυπτίων. Επίσης, το χρησιμοποιούσαν και ως πρώτη ύλη διαφόρων φαρμακευτικών σκευασμάτων.
Στις μέρες μας, η κατανάλωση μελιού μπορεί να γίνει καθημερινή συνήθεια, καθώς μια κουταλιά αποδίδει μόλις 65 θερμίδες και αναρίθμητα οφέλη για τον οργανισμό σου. Μια κουταλιά μέλι στο ζεστό σου ρόφημα αντικαθιστά επάξια την ζάχαρη και θα σε βοηθήσει να απαλλαγείς από πονόλαιμους και κρυολογήματα.
Μην διστάσεις να πειραματιστείς! Βάλε λίγο μέλι στο ντρέσινγκ που ετοιμάζεις για την σαλάτα σου ή ακόμη και το κοτόπουλο. Συνδύασε το με το αγαπημένο σου smoothie ή δώσε μια γλυκιά νότα στο πρωινό σου ανακατεύοντάς το στο γιαούρτι σου μαζί με ξηρούς καρπούς ή αποξηραμένα φρούτα της επιλογής σου.
Ας μην ξεχνάμε βέβαια και παραδοσιακά γλυκά που έχουν ως βάση τους το μέλι, όπως το παστέλι, το οποίο συνδυάζει το μέλι με το σουσάμι και μια σειρά από θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για την καθημερινή λειτουργία του οργανισμού. Το σουσάμι αποτελεί εξαιρετική πηγή ασβεστίου και μεταλλικών στοιχείων, φροντίζοντας την ομαλή λειτουργία του μεταβολισμού, των οστών και των μυών, ενώ είναι ένας δυνατός σύμμαχος απέναντι στο διαβήτη. Στο κατάστημά μας θα βρεις αφράτο χειροποίητο παστέλι Χανίων, γνωστό ως «παστελομπουκιές», το οποίο μπορείς να καταναλώσεις οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

Μέλι – 5 Οφέλη για τον οργανισμό

Αν θες να ανακαλύψεις στην πράξη τις ευεργετικές ιδιότητες του μελιού δεν έχεις παρά να δοκιμάσεις τις δυνατότητές του σε περιπτώσεις όπως αυτές.

  1. Αν σε ταλαιπωρούν συχνά καούρες και στομαχόπονοι, μάθε ότι σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο British Medical Journal, μια κουταλιά μέλι μπορεί να σε προστατεύσει από τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση λογω της κολλώδους υφής του.
  2. Πρόσθεσε το μέλι στο πρωινό σου, στα δημητριακά, το γάλα, το τσάι ή το γιαούρτι, μιας και η υψηλή περιεκτικότητά του σε υδατάνθρακες το καθιστά ιδανική πηγή ενέργειας, ώστε να ξεκινήσεις τη μέρα σου με όρεξη και καλή διάθεση.
  3. Αν θέλεις να αντιμετωπίσεις τις αϋπνίες με φυσικό τρόπο προσπάθησε να πιεις ένα ποτήρι ζεστό γάλα με λίγο μέλι. Στην περίπτωση αυτή έχει παρατηρηθεί ότι το μέλι καταπραΰνει τον εγκέφαλο, προσφέροντας πιο ποιοτικό και ήρεμο ύπνο.
  4. Το μέλι είναι πλούσιο σε μεταλλικά στοιχεία, όπως κάλιο, ασβέστιο, χλώριο και νάτριο, και βιταμίνες C, A και B1, που παίζουν σημαντικό ρόλο στην καλή λειτουργία του οργανισμού και συμβάλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού Ταυτόχρονα, η συχνή του κατανάλωση προφυλάσσει από καρδιαγγειακές παθήσεις.
  5. Τέλος, είναι σύμμαχός σου ακόμη και στο hangover. Την επόμενη φορά που θα πιεις λίγο παραπάνω, βεβαιώσου ότι έχεις «εξοπλιστεί» με μέλι, αφού τα φυσικά του σάκχαρα υποβοηθούν την οξείδωση του αλκοόλ από το συκώτι. Σε κάθε περίπτωση, μην οδηγήσεις αν είσαι υπό την επήρεια αλκοόλ.

Στο καφεκοπτείο Ριζόπουλος θα βρεις παραδοσιακό κρητικό μέλι από θυμάρι και άλλα άγρια βότανα της Κρήτης, καθώς και παστελομπουκιές με αμύγδαλο, φυστίκι και cranberries, για να έχεις πάντα μαζί σου ένα νόστιμο και υγιεινό σνακ.